Gruppträning

GRUPPTRÄNING

Grupp
Gym
Yoga
EMS
Online
Boka Pass

 

Tabata Nivå: 3-4

Tabatapassen körs med ofta pulshöjande övningar och hopp förekommer ofta.

(Om det inte är syrketabata som endast är styrkeövningar.)

Tidsintervallet är 20 sek och 10 sek vila. och övningarna upprepas 8 gånger.

 

Cirkelträning, nivå 2-4

(Vilket betyder att passet kan anpassas efter din nivå). Gammal hederlig stationsträning med en liten tvist, varje pass är unikt. Vi varierar övningar och tidsintervall blandat med kondition och styrkeövningar om det inte står något annat. Detta för att du ska få så varierad och effektiv träning som möjligt. I Strömsbro har vi mindre grupper och passen görs efter deltagarna.

 

XT, Nivå 2-4

(Vilket betyder att passet kan anpassas efter din nivå). Träning på Crosstrainer, även kallad Indoor Walking. Konditionspass som är skonsam träning för rygg och knän. Passet körs ofta i kombination med något annat, till exempel styrka.

 

Medicinboll, Nivå: 3-4

(Detta pass kräver lite mer av deltagaren. Du bör ha en viss träningsvana samt bålstabilitet.) Passet körs med 3 kg tunga medicinbollar av läder. Det är förvånandsvärt vad många övningar man kan göra med en medicinboll. Till exempel olika kast, eller styrkeövningar.

 

Kettlebells, Nivå: 4

(Detta pass kräver en introduktion i små grupper för att du ska lära dig korrekt teknik.

Anledningen till att passet satts till en 4:a är att det har hög skaderisk, vilket kräver att du är skadefri samt har god bålstyrka). Effektivt och tufft pass med Kettlebells där du tränar igenom hela kroppen.

 

Bosupass Nivå: 3-4

(Kräver en viss grundstyrka och balans). Bosu (namnet betyder Both sides up) är en halvboll som vi kör pass med. Bosupassen liknar enklare step up på stepbräda, men utförda på Bosun, vilket gör att känslan blir lite att man flyger. Utmanar och stärker fötter och ben. Kan även kombineras i oändlighet, exempelvis med styrka eller Medicinboll. (Se förklaring nedan).

 

Morgonpass/lunchpass, Nivå: 2-4

Passet anpassas efter deltagarna. På morgonpasset finns alltid ett alternativ om du vill köra lite lugnare.

 

Överraskningspass, Nivå: varierande

Detta pass är precis som det låter, en överraskning! Det kan bli precis vad som helst, som till exempel: rundpingis med strafföviningar för hela gruppen om man missar bollen, gästinstruktörer, tävlingar, testpass m.m.

 

Fredagsmyset, Överraskningspass, Nivå: 2-4

(Vi anpassar träningen efter deltagarna). Det är något speciellt att avsluta veckan med ett tokroligt myspass med härlig stämning. Se även överraskningspass.

 

X Hoop, Nivå: 1-4

(Passet anpassas efter deltagarna, passar både yngre och äldre deltagare).

Eget pass/varumärke framtaget av Linda Tiensivu. Ett barnsligt och roligt pass.

Stora rockringar i härliga färger. Du lär dig rocka på midjan, höfterna, knäna samt olika tricks. Det som skiljer X Hoop från annan rockringsträning är att vi kör styrka med rockringen som redskap.

 

Fitness Tripudio, studsmattepass, Nivå: 2-4

(Passet kan anpassas, men rekommenderas inte om du har problem med rygg, nacke, knän eller inkontinens). Eget pass/varumärke, framtaget av Linda Tiensivu. Roligt pass som tar fram barnet i dig. Passet körs på stora studsmattor/trampoliner (4'2 m) och

alla deltagare har en varsin matta. Obs! Inga volter utförs, på grund av hög skaderisk. Vi kör både kondition och styrkeövningar på och runt mattan.

 

Övriga pass

Andra pass kan förekomma och vi skiftar pass vecka till vecka. Du som medlem har möjlighet att önska pass och tider.

 

 

Gävle Träningscenter AB

Hillevägen 37-39 Strömsbro 076-204 17 93 linda@gavletc.se

COPYRIGHT DESIGN artforeye.se